středa 4. února 2015

Byrokratická mašinerie

Aby se člověk nenudil a nezakrněl, je tu byrokratická mašinerie.

Finanční úřad - podatelna
Dávám zaneprázdněné a znuděné úřednici daňové přiznání včetně příloh v euroobalu, aby ty přílohy neztratili.
Nejprve jsem poučen o tom, že jí to mám ze složky vyndat, aby si to mohla orazítkovat. Sama si to asi vyndat neumí, no.
Pak má problém, že to není sešité. Tak říkám, že to nikde v pokynech není, že to má být sešité. Na to tupě mlčí. (Ty krávo, nesešívám to třeba proto, abyste si to mohli pohodlně naskenovat - no aha, to k vám ještě nedorazilo a ve složce to máš právě proto, aby se to u vás neztratilo). Jo a loni to nevadilo, že to bylo nesešité :-D

Některé lékárny (ne všude jsou tak neschopní)
Lék z velké části hrazený zdravotní pojišťovnou si budete muset plně zaplatit, protože nemáte na receptu rodné číslo dítěte. No, já nemůžu mít rodné číslo dítěte, když mi ho ještě úřad (matrika) nevydal. Kdyby mi ho vydal, nemám problém ho tam napsat. Tak já bych vám to rodné číslo třeba pak nahlásil zpětně. Ne, to by nešlo :-D (V těch vstřícnějších a schopnějších lékárnách to samozřejmě šlo.)

Zdravotní pojišťovna - díl I.
Jo, tak vy byste chtěl vidět jednoduše na čerpání zdravotní péče, kterou vykazujeme na vaše dítě. Ne, to by nešlo. My to umožňujeme jen jednomu rodiči (zpravidla matce), takže vy máte pane smůlu. Musíte si podat pěkně papírovou žádost. Pak si počkáte, vy vám to někdy poštou pošleme. A když se budete chtít podívat za měsíc, tak zase znova.
Myslím ten přehled čerpání,  kterým se pojišťovna chlubí, jak je snadno a lehce dostupný. Aha :-) Ano, ale jen pro jednoho rodiče. Ať žijí rovné práva a povinnosti.

Zdravotní pojišťovna - díl II.
Formulář není na pobočce přítomen, tak si o něj musím říct. Paní mě důležitě poučí, že to ale manželka musí podepsat osobně. Tak určitě - mám štěstí, že je zrovna na ulici před domem, tak stačí za ní vyběhnout :-D
A světe div se, do toho formuláře mám dopsat (přestože tam žádná kolonka na to není) rodné číslo dítěte. To rodné číslo, které jsem již pojišťovně hlásil. A tentokrát to můžu dopsat i já, přestože (viz výše) by to asi měla zpravidla dopsat matka. Mám to ale štěští :-)

No a jinak jsem dle některých "hodnotných" brožurek, letáčků a publikací pochopil, že o dítě se má starat jen a jen jeho matka, takže já jsem z obliga. Všechno, co dělám, dělám zcela dobrovolně :-D

Bob

Žádné komentáře: