úterý 15. července 2008

Nezmaři po 40 letech

V květnu 1968 byla obnovena činnost 2. dívčího oddílu Nezmaři …

A letos tomu bylo 40 let. Proto se na táboře konal „sjezd pravěkých a středověkých čarodějnic“, tedy sraz starých členek. Podmínkou účasti byl finanční příspěvek a role toaletního papíru :-). Dále nám byla nabídnuta možnost užít si opět hlídku – pokochat se krásnou noční oblohou s miliony hvězd, vychutnat si ticho a klid daleko od práce a povinností … K tomuto se Bobek dal zlákat, ALE …

V pátek večer jeli králíci na koncert do Jindřichova Hradce (Bezefšeho, Jablkoň, Redl, Lenk, Janoušek). Vše začalo smolně – bylo hrozný vedro, nestíhali, nekoupili si zmrzlinu 5 kopečků za 20 Kč a na Boba si ukáknul holub. Ale pak se to vylepšilo, protože koncert byl super. Poslední čtvrthodinku sice lítaly blesky, ale bouřka se zdála být daleko. Nebyla to však tak docela pravda – k autu jsme dobíhali už ve slušném vichorci a celou cestu zpět to vypadalo, že konec světa je tu do dvou minut. Nejhorší to bylo, jak jinak, nad Stálkovem :-). Dojeli jsme proto autem až na konec hráze, rychle se evakuovali do tábora, ještě rychleji postavili stan a hlídka mohla začít. A světe div se – bouřka ukázněně šla okolo, vyjasnilo se a bylo ticho, klid a miliony hvězd. Takže holky Nezmarky drží slovo :-).

Ráno po probuzení už bylo na táboře plno lidí. A další přijížděli. Naše skupinka se vypravila na borůvky, na koupačku k Hradečákům a k Lilinám předat bonbony od Duli. Odpoledne jsme šli ke klukům a přes Stálkov zpátky. Všechny tyto „akce“ byly dost náročné, protože pořád někdo někoho potkával a s někým na něco vzpomínal anebo měl pořád někdo zrovna přijet. Večer přijela Čočka s Martou a to byla rozhodně největší atrakce. Večeře u proslulých houpacích stolů se samozřejmě neobešla bez zábavného houpání a dokonalá kuřata na broskvích se neobešla bez přidávání. Pak začalo pršet. Bylo srandovní pozorovat všechny, jak jsou optimističtí a vidí jasno i tam, kde jednoznačně není. Ale bylo nás hodně, a tak se asi někdo slitoval – ve 21:55 přestalo pršet a oheň ve 22:00 mohl začít. Zpívaly se staré písničky (které se holky na táboře chuděry každý večer učily), každá přítomná vedoucí oddílu řekla pár vět, vykládalo se o tom, jak vznikla píseň „U Stálkova stany oranžové“, hrály se scénky, dostaly jsme slavnostní zákusek, památeční kartičku a pytlíček se stálkovskou mateřídouškou.

Další den jsme byli na borůvkách, v táboře a pak ve Slavkách – dopolední předávkování borůvkami jsme dorazili borůvkovým koktejlem a borůvkovým koláčem. A bylo nám veselo – hned jsme plánovali podzimní akci na Stálkově, tak snad se sejdeme. Nakonec jsme navštívili detašované návštěvníky akce, kteří byli ubytovaní ve Slavonicích – Čočku se Čmeldou a Martou a Pecina s Juráškem.

Následná cesta domů měla co se týče nálady sestupný charakter – nejdřív nadšení a rozjařenost z prožitého víkendu a návratu do dětství, posléze stále více nostalgická nálada, která přetrvává doteď …

Na závěr se sluší poděkovat současnému vedení oddílu za pozvání, za zorganizování, ale hlavně za vedení oddílu – za to, že oddíl pořád funguje, že je tábor a že snad bude za 10 let stále možnost potkat lidi a místa, co nás tak moc ovlivnili. Díky.

Fotky z celé akce najdete na králičí fotogalerii.